הכל על שיפוץ גיר רובוטי

ThinkstockPhotos-473507208תיבת הילוכים ידנית שבה אין דוושת מצמד נקראת גם "גיר רובוטי". לתיבה כזו יש מספר מאפיינים מיוחדים והחידוש הבולט הוא שהנהג לא צריך ללחוץ על המצמד כדי להכניס את הגיר לפעולה. העברת ההילוך מתבצעת באופן אוטומטי, למרות שהתיבה עצמה היא כאמור ידנית. המטרה של שימוש בגיר רובוטי היא לצמצם את צריכת הדלק וכך לעזור לנהגים לחסוך בהוצאות.

תקלות נפוצות

יש כמה תקלות נפוצות שמזוהות עם סוגים שונים של תיבות הילוכים וגיר רובוטי:

א. החלקות ומכות בהעברת הילוך – הילוכים שלא עוברים חלק בתוך התיבה עלולים לגרום נזקים בלתי הפיכים למנוע. זו בעיה שנובעת מבלאי של תיבת ההילוכים או משימוש לא נכון. החלקות ומכות בהעברת הילוך מהוות אינדיקציה ברורה לכך שכדאי לבקר במוסך ולשקול שיפוץ.

ב. נורה נדלקה – נורה שנדלקת בלוח המחוונים של הרכב מעידה על בעיה אלקטרונית בגיר הרובוטי. בניגוד לתיבת הילוכים ידנית שעליה לא תמיד יש חיווי, גיר רובוטי נשען בחלקו על הפעילות האוטומטית ולכן יש להישאר ערניים לנורות האזהרה.

ג. הילוך לא עובר – נהיגה ממושכת על תיבת הילוכים רובוטית עלולה לחשוף בעיה חמורה שבה ההילוך לא עובר. מלבד העומס שנוצר על הרכב, מדובר על תקלה שגורמת לשחיקה בגיל ולהוצאות בלתי צפויות. הפתרון במקרה הזה הוא לבקר במוסך ולבדוק את הסיבה לתקלה.

יתרונות השיפוץ

רכבים שסובלים לעיתים קרובות מתקלות נפוצות בגיר הרובוטי יכולים לעבור שיפוץ. השיפוץ מתמקד בגיר עצמו ולכן הוא חוסך בהוצאות לעומת שיפוץ כללי. היתרונות של שיפוץ גיר רובוטי הם עלות הרכבה ותיקונים נמוכה, שיפור ביצועים למניעת זיהום איכות הסביבה ומניעת מאמץ יתר.

כיצד מתבצע השיפוץ?

שיפוץ גיר רובוטי מתבצע על ידי שימוש בחלקים איכותיים ולאחר זיהוי מדויק של הסיבות לבעיות הנפוצות. אפשר להגיע למוסך כדי לקבל הצעת מחיר מסודרת על השיפוץ, או להתייעץ עם אנשי מקצוע מהתחום. השיפוץ עצמו לא אורך הרבה זמן והוא לא אמור לפגוע בשגרת השימוש ברכב. מבחינה כלכלית, השיפוץ יכול להיות משתלם ולמנוע עוגמת נפש בנסיעות קצרות וארוכות.

כתיבת תגובה